onsdag 5 oktober 2016

Nya köp i HM


Antagligen är HM småspararnas mest älskade bolag och det verkar inte finnas någon ”värdeinvesterare” eller ”utdelningsinvesterare” som saknar dem i sin portfölj. Det faktum att andra innehar aktien är inget som påverkar aktiepappa. Det är nästan tvärtom, ofta brukar jag tappa intresset för de bolag som ”alla” snackar om (läs FPC). Men just HM är ett stabilt företag och de delar ut likaledes stabilt. För tillfället beräknas deras utdelning till 3,94 %. Dessutom känns de billiga nu när de handlas runt 250 kr. Igår var de nere på 241 kr och då passade jag på att fylla på med 90 nya HM i portföljen. Redan idag har det lönat sig då de stängde på 249,70  kr. Om det var klokt eller inte får framtiden utvisa men eftersom HM ingår i den långsiktiga portföljen så känns det helrätt att köpa när de är lite låga.

I övrigt så kan jag notera att aktiepappas portfölj har en uppgång på 19,11 % i år vilket inte är fy skam om jag får säga det själv.

5 kommentarer:

  1. Känns som börsen rusat sedan Brexit och det mesta har gått upp i pris. Jag tycker som dig att HM är prisvärt och har också köpt en hel del. Ligger priset runt 250 kr blir det köp vid nästa lön igen. HM är historiskt lågt värderat och jag tror man ångrar att man inte köpte mer om ett par år. Mvh Slimis

    SvaraRadera
  2. Personligen tror jag att inte att man kan gå fel med H&M i portföljen, på lång sikt. Stabilt och välskött bolag! Tyvärr köper jag inte på mig fler f.n. då jag måste balansera portföljen, annars hade jag definitivt köpt på dessa nivåer.
    /S

    SvaraRadera
  3. Jag borde också balansera portföljen (HM är näst största innehavet och står för drygt 13 %) men kan inte låta bli att köpa HM på de här nivåerna ;).

    SvaraRadera
  4. Jag borde också balansera portföljen (HM är näst största innehavet och står för drygt 13 %) men kan inte låta bli att köpa HM på de här nivåerna ;).

    SvaraRadera
  5. Aktieflickvännen5 oktober 2016 kl. 23:10

    Även jag fyllde på med HM i går ��

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.