måndag 7 maj 2018

Loggade in på bloggen och fick en chock


Vafan, gör vi reklam för LO?!





Ni kan tro att jag fick en chock i veckan när jag tittade till bloggen i läsläge. Normalt läser vi ju och skriver i inloggat läge och då ser man inte bloggen på samma sätt som ni läsare ser den. Vi har valt att ha förhållandevis lite annonser på bloggen av den enkla anledningen att vi vill att det ska se snyggt och fint ut och att vi vill att det primära här på Aktiepappa är våra texter och våra synpunkter. Vi vill inte dränka det i massa reklambudskap. Ett samarbete har vi dock och de väljer ut relevanta reklamer. Varför i  h***ete har de då valt LO tänkte jag när jag såg reklamen på bilden ovan. Till och med gubbarna ser med lite god vilja ut som en tecknad Stefan Löfvén.  (Ni får ursäkta jämförelsen John  Bollinger och Erik Hansén men så kände jag i alla fall) Men sen fick jag lugnat mig och då såg jag att det var reklam för nätmäklaren IG. Det är nästan så att det är läge för dem att ändra sin logga tänker jag för det här var ett skrämmande ögonblick.



Nu när chocken släppt gläds vi åt att samarbeta med IG och vi hälsar er välkomna som samarbetspartner och vi hoppas verkligen att föreläsningen med John Bollinger blir lyckad.





6 kommentarer:

  1. Oj, vilken svår chock! Måste ha vart riktigt jobbigt där ett tag :)
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Har du återhämtat dig från den initiala chocken ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gick ganska fort faktiskt men för ett par sekunder blev jag orolig.

      Radera
  3. Ha ha, stor humor att se spöken på sin egen blogg!

    Att LO ville tvinga svenska företag att emittera nya aktier som skulle ges till LO-styrda fondkommittéer, med avsikt att helt ta över Sveriges företag är ju helt otrolig. Jag kan knappt ta in att det höll på att hända. Och ungdomsförbunden till S och V vill väl återinföra hemskheten. Och om man fördriver alla framgångsrika företag ur Sverige så slipper man ju rika företagare och samhället blir mer jämlikt. Som Östtyskland.

    MVH /GI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de där läntagarfonderna var något helt idiotiskt. Förstår inte hur folk kunde rösta igenom dem. Tur att de är borta nu och för den som vill investera i deras rester finns ju Bure på börsen.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.