lördag 7 oktober 2017

Investerar SM

Ni har säkert sett att något som heter Investerar-SM dragit igång. Det är Nordic Growth Market som roddar tävlingen och de har valt att samarbeta med några kända Twitter- och investerarprofiler. Dess värre har de missat den viktigaste av alla bloggare; Aktiepappa! På grund av den oerhörda kränkning vi känner oss utsatta för har vi valt att inte heller deltaga i tävlingen. ;)

Vår bloggkollega Spara klokt däremot, han är med som både profil och som en av de allra mest framgångsrika i tävlingen så här långt. Vi önskar Spar klokt lycka till i resten av tävlingen och vi vill passa på att meddela NGM att de bör såklart kontakta oss nästa gång de kör tävlingen.

Kortfattat kan man säga att tävlingen innebär att man har 11 dagar (2 oktober till 13 oktober) på sig att investera fiktiva pengar på börsen. Ett roligt initiativ och en rolig tävling. Vinnaren vinner 100 gram guld värt ca 37.000 kr.






4 kommentarer:

  1. Nja, det finns ingen som "investerar" på 11 dagar. Däremot kan man spekulera på motsvarande tid. Men det sistnämnda är ju så långt ifrån "investera" man kommer. Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar. Det är inte jag som döpt tävlingen ;).

      Radera
  2. Jag tycker att det varit lite roligt att följa tävlingen från läktaren. Loggar in lite då och då för att kika status. Kanske blir min tur nästa år, beroende lite på hur mycket tid jag har då :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.